In groep 8 van de basisschool bracht Emily met haar klas een bezoek aan de Boog, vanaf dat moment was er geen andere school meer denkbaar voor Emily. Wij (ouders) hadden al een aantal jaren een andere school op het oog. Maar Emily moest en zou naar De Boog.

Zou De Boog wel bij de behoefte van Emily passen?
We hebben De Boog een aantal malen bezocht en maakten een afspraak, omdat we toch wel wat vragen hadden. Wat werden we hartelijk ontvangen door de directrice, dat voelde al goed.
In het gesprek kregen we uitleg over De Boog. De directrice begreep onze zorgen en twijfel en kon goed uitleggen hoe De Boog kon aansluiten op de behoefte van Emily. Het was een fijn gesprek.
Tijdens de rondleiding kwamen we leerlingen tegen. Ook al overvielen wij de leerlingen met onze vragen, ze reageerden positief en vertelden enthousiast over De Boog. Ook dat deed ons goed. Het gebouw van De Boog is ook overzichtelijk. Je raakt echt niet verdwaalt. Wij voelden een fijne en rustige sfeer en zagen Emily wel rondlopen op De Boog.

Hoe gaat het nu?
Emily zit een paar maanden op De Boog, en onze twijfel is weg. Wat zit Emily goed op haar plek! Erg fijn voor Emily, maar ook zeker voor onsĀ ?.
De structuur op school is duidelijk. Emily weet wat er van haar verwacht wordt. Als er iets is kan Emily bij haar mentoren terecht. Ook wij informeren de mentor als er iets is. De mentor bespreekt het met Emily, maar als Emily aangeeft er niets over kwijt te willen, dan is het ook goed. Emily wordt begrepen en gezien op De Boog.

Wij, ouders en Emily, zijn erg blij met De Boog en zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.